Forretningsutviklingsspesialist

Når bedrifter vil investere i et yrke for å markedsføre og utvide virksomheten, henvender de seg til en forretningsutviklingsspesialist. Denne personen bruker sin erfaring og forretningsevne for å finne måter å forbedre merkevarens relevans og holde det konkurransedyktig. Ditt ansvar inkluderer å undersøke nye jobbmuligheter, lage forretningsplaner og spore trender i bransjen.
Vanligvis rapporterer denne profesjonelle til en forretningsutviklingsleder eller leder. Han eller hun skal kunne jobbe selvstendig, men ha ferdighetene til å jobbe som en del av et team. De jobber på et kontor, sitter i lengre perioder, og må kanskje jobbe overtid eller i helgene hvis jobben krever det.

Oppgaver og ansvar for en forretningsutviklingsspesialist

Forretningsutviklingsspesialisten identifiserer nye potensielle kunder for utvidelse og utvikler nye måter å utvide selskapet på. Denne overordnede oppgaven er mulig gjennom et stort antall ansvarsområder, for eksempel:

Finn en butikk

For å forstå hvordan et merke kan plasseres i en bestemt bransje, må en profesjonell forretningsutvikler gjennomføre omfattende markedsundersøkelser. Dette inkluderer sporing av konkurrenters produktutvikling og markedsføringsstrategier, samt å identifisere kjøpsmønstre og nye trender.

Forretningsprosessanalyse

For å anbefale måter å generere mer salg på, må forretningsutviklingspersoner først analysere selskapets nåværende forretningsdrift. For å gjøre dette gjennomgår de forbruksvaner, markedsføringsinnsats, merkevarer og faktorer som kan påvirke ytelsen.

Ledelse av finansiell informasjon

Disse fagpersonene administrerer finansiell informasjon, som inkluderer økonomisk analyse, avstemming, salgsrapporter og resultatprognoser. De samler inn informasjon fra kontantstrøm, resultatdata, balanser og forholdsanalyser.

kundeservice

Siden den viktigste måten å øke salget er å øke salget, har en profesjonell forretningsutvikler ofte i oppgave å utvikle og opprettholde kundeforhold. For å evaluere potensielle kunder, må disse personene delta på nettverk og bransjehendelser, lage nye klientpresentasjoner og legge til rette for klientmøter. Hun må fokusere på kunden for å forklare produktet og detaljene for kundene, planlegge salget og være tilgjengelig for ethvert problem eller bekymring.

Personal Koordinator Ferdigheter

Forretningsutviklingsprofesjonen må ha gode kommunikasjons- og skriveferdigheter, kunnskap om virksomhet og utvikling og mellommenneskelige ferdigheter for å jobbe med kolleger og kunder.

Kjernekompetanse

Hvis du leter etter en jobb som forretningsutviklingsperson, må du vite at de fleste stillingsannonser krever at kandidater har disse kjernekompetansene