Tips for forretningsutviklingssuksess

1.Velg riktig forretningsutviklingsstrategi Forretningsutviklingsstrategi

Forretningsutviklingsstrategien du velger vil avhenge av hvilken type vekst virksomheten din trenger eller utfordringen du møter.

Hvis du ikke vet hva det er med en gang, definer målene dine først. Trenger du kunder eller partnere? Trenger du å utvide deg til et nytt marked eller finne nye løsninger for ditt eksisterende marked? Forsikre deg om at du forstår hva du vil oppnå, og å velge riktig strategi vil være mye enklere.

De 4 viktigste forretningsutviklingsstrategiene er:

  • Salgsutvikling
  • Strategisk partnerskap
  • Inngang til markedet
  • Produktutvikling

2. Lag en robust forretningsutviklingsprosess

Inntektsdrift er generelt ansvarlig for å utvikle forretningsutviklingsprosesser som mest sannsynlig vil føre til suksess. Når denne prosessen er klart definert, er det viktig å fortelle hver ansatt hva de trenger å gjøre for å støtte strategien.

Forretningsutviklingsrepresentanter trenger å kjenne taktikken de stoler på (og hvor mye frihet de har til å prøve nye taktikker. De trenger å kjenne innsatsen deres. De trenger ressursene for å nå sine mål. “

Taktikken som brukes mest av BDR er:

  • Kult samtale
  • Oppsøkende e-post
  • Sosial salg
  • Digital markedsføring

Selvfølgelig må du levere dine egne BDR-er for å ha høyest mulig suksessrate.

For eksempel, hvis strategien din er fokusert på kundeoppkjøp, trenger BDR-er kontakttekster eller kule e-postmaler.

Husk at forretningsutviklingsprosessen kan enten øke eller redusere suksessraten. Bruk tid på å skape en klar, enkel å implementere prosess.

Du må spore suksessraten på hver kanal og tilgangstype, og deretter rangere:

  • Hva fungerer og hva virker ikke?
  • Hvilke sektorer samhandler raskest?
  • Hvilke kanaler gir deg de beste resultatene?
  • Er det nye metoder du kan prøve?

3. Kjenn målet ditt

Kjenn målkunden din

For å vinne i forretningsutvikling kan du ikke jobbe blindt. Du må ha en dyp forståelse av markedet, publikum og produkt.

Vær imidlertid oppmerksom på at du ikke vet nøyaktig hvor du skal. Mennesker og deres behov endres stadig. Du må holde deg oppdatert, gjøre et konstant søk og finne flere detaljer og data som du kan bruke til dine daglige oppgaver.

Når du fokuserer på å forstå publikum, kan du iverksette tiltak som fullt ut oppfyller dine potensielle forventninger – og dette er den virkelige hemmelige blandingen til suksess for forretningsutvikling.

4. Avgrens dine ferdigheter i forretningsutvikling

Det er lett å bli distrahert og tapt i forretningsutviklingen. Det er alltid mye å gjøre. Resultatene kommer ikke raskt. Og det er vanskelig å holde seg motivert.

Av alle disse grunnene er det viktig å hele tiden forbedre ferdighetene dine. Her er tre måter du kan forbedre dine BDR-ferdigheter på:

Oppmuntre først og fremst kreativiteten din. Vær oppmerksom på alt og se alltid etter kreative løsninger på utfordringene dine. Kreativitet er et kraftig verktøy når det brukes til å identifisere muligheter og nå dine mål.

For det andre, forbedre kommunikasjonsferdighetene dine. I forretningsutvikling bruker du mesteparten av tiden din på å nå potensielle kunder. Du må kunne effektivt kommunisere verdien av tjenesten eller produktet ditt. Du må vite hvordan du kan stille spørsmål, aktivt lytte til alt og ta nøyaktige notater.

Til slutt, øv utholdenhet. Bare en liten prosentandel av de kalde samtalene og e-postene dine genererer potensielle kunder som er klare til å selges. Du vil få mye avvisning. Du trenger sans for humor, og du må være tålmodig og vedvarende og vite at suksess virkelig er et tallspill.